Rana Rashed
May 172 min read
بخاف أتجوز
#مذكرات سرية: بخاف، بخاف اوى اتجوز بحس بخنقة كل الستات اللى سبقوني للقطر ده، بحزنهم، ببكائهم بالليل و هما لوحدهم و محدش سامعهم...بحس بحزن أمى...اللى كانت جميلة جداً و مازالت، كانت شبه الحورية...بس كانت دايماً حزينه. دايماً بتسمع فيروز و تبكي. مكنتش بفهم ليه، بس كنت بحس بيها. و لما كبرت. فهمت. فهمت أمى ليه كانت دايماً بتبكي، هي و كل الستات اللى سبقوها. فهمت، أول مرة، لما حطيت روج، و الناظرة وقفتني على حيط المدرسة ساعتين تحت الشمس، عشان تذلني، و تفرج البنات كلهم عليا. يومها رجع

